دی آزمون تعمیرگاه تجهیزات آزمایشگاهی،تعمیر اسپکتروفتومتر،...

مرکز سرویس و تعمیرات تخصصی تجهـیزات آزمایشگاهـی, تعمیر سیستمهای کروماتوگرافی, تعمیر سیستمهای اسپکتروسکوپی

چهار عنصر دیگر به جدول تناوبی عناصر اضافه شد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

با اضافه شدن چهار عنصر جدید به ردیف هفتم جدول تناوبی تعداد عناصر موجود در این جدول به ۱۱۸ عدد رسید.

دانشمندان روس و آمریکایی موفق به ساخت چهار عنصر شدند. این عناصر مصنوعی از سوی سازمان جهانی شیمی تایید شدند و در ردیف هفتم جدول تناوبی قرار گرفتند. به این ترتیب، از سال ۲۰۱۱ به این‌طرف اولین بار خواهد بود که عناصری به جدول تناوبی اضافه می‌شوند.

در نهم دی‌ماه «اتحادیه‌ی بین‌المللی شیمی محض و کاربردی» (IUPAC) اعلام کرد که دانشمندان روس و آمریکایی مدارک کافی برای معرفی عناصر ۱۱۳، ۱۱۵، ۱۱۷ و ۱۱۸ به جدول تناوبی عناصر را به دست آورده‌اند و این عناصر از معیارهای کافی برای قرار گرفتن در جدول برخوردار هستند.

عنصرهای ۱۱۳، ۱۱۵ و ۱۱۷ و ۱۱۸ ضمن همکاری مشترک انیستیتوی تحقیات اتمی در شهر دوبنا (Dubna) در روسیه و آزمایشگاه ملی Lawrence Livermore در کالیفرنیا به دست آمدند.

هر چهار عنصری که اخیرا تایید و اضافه شده‌اند، مصنوعی (ساخته‌ی دست انسان) هستند. این عنصرها ضمن ادغام عناصر سبک‌تر به دست آمده و از نظر سازمان IUPAC از پایداری نسبی و مورد قبولی برای اضافه شدن به جدول تناوبی برخوردار هستند.

عنصر ۱۱۳ ضمن تحقیقاتی که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ انجام شد، به دست آمده بود و تیم روس-آمریکایی نام‌اش را Ununtrium گذاشته بودند. اما IUPAC نام‌گذاری عنصر مذکور را به عهده‌ی انیستیتوی Riken در ژاپن گذاشت. به این ترتیب عنصر ۱۱۳ اولین موردی خواهد بود که توسط محققان آسیایی نام‌گذاری می‌شود.

هنوز نامی برای عنصرهای ۱۱۵، ۱۱۷ و ۱۱۸ انتخاب نشده است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دی آزمون تعمیرگاه تجهیزات آزمایشگاهی،تعمیر اسپکتروفتومتر،...

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مرکز سرویس و تعمیرات تخصصی تجهـیزات آزمایشگاهـی، تعمیر سیستمهای کروماتوگرافی، تعمیر سیستمهای اسپکتروسکوپی، تعمیر سیستمهای آنالیز حرارتی، تعمیر اولترا سانتریفیوژ، تعمیر اسپکتروفتومترUV - VIS ، تعمیر جذب اتمی، تعمیر GC، تعمیر دیپ فریزر، تعمیر ترازو آزمایشگاهی، تعمیر پلاریمتر، تعمیر رفراکتومتر، تعمیر ترازو رطوبت سنج، تعمیر سانتریفیوژ یخچالدار، تعمیر فریز درایر، تعمیر فلیم فتومتر، تعمیر فلورسانس، تعمیر FTIR، تعمیر HPLC ، تعمیر GC ، تعمیر NMR ، تعمیر GC/MS، تعمیر ICP ، تعمیر XRF ، تعمیر XRD، تعمیر اتمیک ابزوربشن AAS

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات